BALLET FOR MUSEUM




























Series of performances, 

June 15th - July 30th 2018

We, Highlights,group student exhibition

Museum of Contemporary Art of Republic of Srpska, Banja Luka, B&H


Opening nigh performance, duration, 2h
Photographs by Danica Turanjanin


Za jednu od polaznih tačaka rada, serije performansa Balet za Muzej, služio je statement Gorana Trbuljaka iz 1973. godine „Činjenica da je nekome data prilika da izlaže, važnija je od onoga što će na toj izložbi biti pokazano“,  kroz koju sam propitivala značaj ukazanog povjerenja i date slobode u produkciji radova ili pak, formalno ispunjavanje kvota institucija.
Druga uporišna tačka promišljanja o izložbi Punktumi, jeste kinetika radova grupe Zero, naročito Baleta svijetlosti za Banjaluku, načinjenog u znaku solidarnosti gradu razorenim zemljotresom 1969. godine, a koji iščitavam kao smiraj, uspavanku ljudima pogođenima katastrofom. 
Repetativnu kinetiku prevodila sam u performativne pokrete i akcije u dijalogu sa prostorom, gradeći Balet za Muzej, tražeći i otvarajući pitanja koja bi potresla i pomjerila ličnu umjetničku praksu kao i trenutno „uspavanu“ infrastrukturu umjetnosti u zemlji.  Izdvojile su se dvije paralelne isprepletene linije performansa; prva, koja se bavi istraživanjem prostora i komunikacijom sa izloženim radovima, čime se težilo osvojiti prostor i integrisati se u kolekciju MSURS kako bih postala dio iste. 

I druga linija koja markira prostor Muzeja, prostorom soptvenog studija, scene za vježbanje, izvođenje i eksperimentisanje. Muzej je postao mjesto obračunavanja sa, kako ličnim tako i društvenim previranjima koja utiču na oblikovanje percepcije i djelovanja individue u neposrednom socijalnom, političkom i kulturnom kontekstu. Elementima improvizacije i  savremenog plesa istraživala sam pitanja vitalne energije i nesvijesnog.  Izraz nesvijesnog podstican je okvirom prostora u kojem su izbrisani elementi uobičajenog okrženja, tj. stvarao se neprostor koji izvalči ono što je u vakuumu. Autentično iskustvo izvođenja je kasnije tokom trajanja izložbe dobilo audio nadgradnju uz kompozicije Davida Mastikose.